Optimizēšana interneta meklētājiem - SEO (Search Engine Optimization)

drukāt
SEO
SEO, kā būtiska mājas lapas e-mārketinga daļa
Šodien praktiski visi Interneta lietotāji sev interesējošo informāciju meklē imantojot meklētājus (Latvijā populārākais meklētājs - Google). Pieredze rāda, ka reti kurš apmeklētājs atver vairāk kā pirmos 10 meklēšanas rezultātus, ko piedāvā meklētājs. Loģisks ir jautājums, kā panākt, lai Jūsu mājas lapa nonāk pēc iespējas augstāk meklēšanas rezultātu sarakstā.

Meklētāju algoritmi ir ļoti sarežģīti un nav vienas 100% garantētas "receptes", kas nodrošinātu pirmās vietas meklēšanas rezultātos, tomēr ir vairāki tehniski un manuāli paņēmieni, kas palīdz uzlabot lapas "reitingu" meklētājserveros. Protams, ir virkne faktoru, kurus Jūs nevarēsiet pilnībā ietekmēt, piemēram, cik mājas lapās būs ievietotas saites uz Jūsu lapu, kā arī kāds reitings meklētājos ir šīm lapām.

Mēs piedāvājam visas populārākās metodes lapas optimizēšanai meklētājserveriem, cik tas skar pašas lapas SEO faktorus.
CMS arhitektūra
Jau veicot dizaina tehnisko adaptāciju iespējams noteikt konkrēto satura elementu nosaukumiem specifiskus tagus, kurus Google un citi Interneta meklētāji intensīvi izmanto rezultātu atlasei pēc atslēgas vārdiem. Veidojot lapas saturu ieteicams svarīgos atslēgas vārdus intensīvi izmantot tieši šajos īpašajos elementu nosaukumos (piemēram, lapu nosaukumi var tikt atzīmēti kā h1 tags, bet grupu nosaukumi kā h2 tags).

Ievietojot attēlus ar attēlu moduli, CMS automātiski veido alt tagu katram attēlam izmantojot ievadīto attēla nosaukumu. Situācijā, kad attēliem nav nepieciešams norādīt nosaukums, noder iespēja nosaukumu ievadīt, bet paslēpt apmeklētājam, tādējādi saglabājot slēptu atslēgvārdu izmantošanas iespēju.

Ja CMS komplektācijā tiek iekļauts modulis  "Lapas karte", tad veicot noteiktas mājas lapas reģistrācijas darbības "Google webmaster tools" sistēmā tiek panākta korekta lapas struktūras interpretācija ("izpratne") Google meklētājā.

CMS katrai lapas sadaļai (lapai) piešķir savu - tekstuālu URL (kuru administrators var koriģēt) izmantojot piešķirtos izvēlņu (sadaļu) nosaukumus.
SEO rīki administratoram
Mājas lapas administrators var noteikt katrai lapai (mājas lapas sadaļai):
  • nosaukumu (page title)
  • aprakstu (description)
  • atslēgas vārdus (keywords)
  • koriģēt URL
Mājas lapas saturs
Uzlabojot mājas lapas reitingu meklētājserveru rezultātos un veicinot lapas apmeklētību vienmēr ir jāatcerās, ka būtiskākais ir oriģināls, interesants un arvien atjaunots (mainīgs) saturs.

CMS dod iespēju izmantot atslēgas vārdus saturā, ievietot saites uz tematiski līdzīgām un populārām mājas lapām, kas uzlabos lapas pozīcijas interneta meklētāju atlasītajos rezultātos.